Pogoda podczas inauguracyjnego weekendu GP w Indiach dopisuje kierowcom i zespołom, jednak słaba przyczepność nowego asfaltu w piątek przysparzała sporo problemów całej stawce.
W drugim treningu najszybsze okrążenie toru Buddh wykonał Felipe Massa, który nieznacznie wyprzedził Sebastiana Vettela i Fernando Alonso.Lewis Hamilton, który rano był najszybszy, jednak nie zachował ostrożności pod koniec pierwszego treningu, w wyniku czego został ukarany cofnięciem o trzy pozycje startowe, po południu uzyskał czwarty czas.
Za Brytyjczykiem uplasował się Mark Webber, który wyprzedził Jensona Buttona i Adriana Sutila. Czołową dziesiątkę uzupełnili: Bruno Senna, Paul di Resta oraz Sebastien Buemi.
Witalij Pietrow drugi trening zakończył z 11 czasem, przed kierowcami Saubera i Jaime Alguersuarim z Toro Rosso.
Zespół Williams po raz kolejny znalazł się przed nowymi ekipami a także Mercedesem, którego kierowcy w drugim treningu najwyraźniej sprawdzali ustawienia W02 pod kątem wyścigu.
Nico Rosberg zakończył dzień za kierowcami Teamu Lotus- Trullim i Kovalainenem, na 19 pozycji. Michael Schumacher znalazł się jeszcze niżej, na 21 pozycji, za Timo Glockiem (Virgin Racing).
Za Niemcem w tabeli wyników znalazł się Jerome d’Ambrosio, który na 40 minut przed końcem sesji zaliczył „dzwona” na 12 zakręcie, zmuszając dyrekcję wyścigu do 5-minutowej przerwy w przygotowaniach.
Tabelę z wynikami zamykali zawodnicy HRT, Daniel Ricciardo był nieznacznie szybszy od Naraina Karthikeyana, który w ten weekend otrzymał szansę występu przed własną publicznością.
28.10.2011 12:15
0
Ładnie było widac, jak pracuja dyfuzory - momentalnie zasysaja wszystko na na ziemi lezy. Chyba ta sucha ziemie powinni przynajmniej polac woda. Nie widziałem jeszcze nigdy az tak zakurzonych bolidow, to bardziej rallycrossowe wydane f1 :D.
28.10.2011 12:17
0
Jutro wszystko się okaże czy znowu będzie Vettel :/
28.10.2011 12:19
0
Nie po piątkowych tylko po drugim piątkowym.
28.10.2011 12:28
0
3. Masz Rację . Liczę na dobry wynik Massy jutro i w Niedzielę
28.10.2011 12:40
0
3. zestawiając czasy z obu treningów czas Massy jest najlepszy z CAŁEGO piątku. Nie ma tu błędu. Szkoda, że to trening. Chociaż Alonso mógłby być niżej..
28.10.2011 13:24
0
Jeden z zakrętów (nie pamiętam numeru) był szczególnie często "przestrzeliwany" przez kierowców i zwłaszcza w tym miejscu na torze pojawiała się kupa brudu i kurzu.Maurycy słusznie zauważył,że powinien tam być asfalt a nie trawa bo za którąś taką wycieczką po poboczu można już uszkodzić zawieszenie.
28.10.2011 13:45
0
5. no massa tez by mogl byc nizej... przecietniak !
28.10.2011 13:59
0
@6. Kazik niektórym to nie dogodzisz jak jest trawa źle jak byłby asfalt to by mówiono ze to nie tor tylko lotnisko i można błędy popełniać na każdym zakręcie
28.10.2011 14:00
0
Jak miło zobaczyć że Massa jest na 1 miejscu. To mój 2 ulubiony kierowca za Kubicą...
28.10.2011 14:14
0
@9. jeffhardywwe widzę że nie tylko ja chciałbym znowu zobaczyć Massę na PP a potem na I miejscu w wyścigu :)
28.10.2011 14:23
0
Oooo massa coś nowego :)
28.10.2011 14:28
0
8. xdomino996 W sumie to masz rację ale Maurycemu chodziło o to,że po kilku wycieczkach w tym miejscu zaczęła się robić dziura zamiast trawy i bolid był podbijany w powietrze ..co się nieraz różnie może zakończyć.
28.10.2011 16:27
0
ja nie moge to skrzydło bolidu ferrari to mocno sie wygina. ciekawe czy FIA bedzie miałą jakies pretensje
28.10.2011 16:33
0
Chwila, niby jakim cudem, pobocza mają być robione pod kierowców? Nie potrafią, trzymać się toru - wylot. Połowicznie zgodzę się z wami, z tym że tam nie powinna być trawa - tylko żwirowa pułapka.
28.10.2011 17:38
0
14. Całkowicie popieram ten pogląd. Jak nie dają rady szybko jechać to aut a nie zwiedzanie pobocza i okolic toru, które będzie bezkarne.
28.10.2011 18:38
0
O Massa pierwszy :D Małe różnice po między pierwszą trójką . A mam jedno pytanko czy w internecie można oglądać na żywo transmisję z kwalifikacji i wyścigu ? jeżeli tak to bardzo prosiłabym o adres strony ;) Z góry dziękuję. :*
28.10.2011 18:49
0
Tak jak juz pisalem, charakterystyka toru jest fantastyczna, duzo szybkich zakretow, tor jest wymagajacy, pod gorke z gorki. Zastanawiajace jest, czy zespoly posiadaly dokladne dane tego toru. Wiadomo, ze zespoly w "full motion" symulatorach posiadaja 1:1 dane kazdego toru, z roznica w terenie itd., itd., lecz bledy male i duze kierowcow, w tym takze pana Alonso ktory slynie z tego, ze lezy w bolidzie najnizej z kierowcow, praktycznie na ziemi, ze wzrokiem skierowanym w niebo, popelniane byly wyjatkowo czesto. Widac bylo jakby kierowcy, ktorzy maja wytrenowane w symulatorze co do ulamka sekundy rozpoczecie hamowania, wcisniecie gazu, zmiane biegu czy wyjscie z zakretu ciagle sie z tym przeliczali. Tor dzisiaj byl bardzo brudny i to nie tylko w jednym zakrecie, lecz w calym sektorze. Z rundy na runde bylo coraz gorzej. W takich warunkach jest naprawde ciezko poruszac bolid na granicy limitu, a takze ciezko jest znalezc grip i optymalna linie jazdy. Na wlotach powietrza do silnika zakladane sa specjalne filtry. Dlatego ciekaw jestem na wspolprace: (inzynier- kierowca- inzynier) jaki setup wybiora jutro kierowcy. Jednak wieksza role w tych warunkach rozgrywa sam kierowca, a wytrenowane na pamiec nawyki z sym. sa mniej przydatne. Najprawdopodobniej to slynne juz miejsce (nie pamietam jego numeru), gdzie kierowcy mieli problemy, bedzie lekko zmodyfikowane: (wypadalo by wylac asfalt). Jeszcze jedna ciekawa rzecz: bolidy ktore symulowaly jazde z pelnym obciazeniem tzn. byl do pelna zatankowane mialy wyraznie wieksza roznice czasu w porownaniu do czasow z lekkimi bolidami na innych torach. Zobaczymy jak zespoly problem wagi rozwiaza. Indie- to nie tylko potrzeba jedzenia przegotowanych wazyw, zakazu picia wody z kranu, ale trzeba byc odpornym przeciwko alergii na kurz i pyl ;-))
28.10.2011 19:38
0
A Maurycy niech się puknie w głowę teraz gada ze powinien być asfalt a 2 tyg temu mówił ze Korea mu się nie podoba bo jest to tor gdzie jest ogromny margines błędu , wiem ze bezpieczeństwo ich itp ale tak jak zauważył Yoozeck gdyby tam była ściana to też by tak wszyscy sobie jechali na wprost? Nie bo by nie ryzykowali w zakręcie a jak jest asfalt to jest już przeginanie wszyscy jaką na maksa z myślą a co tam najwyżej pojadę prosto
28.10.2011 19:39
0
jadą*
28.10.2011 20:04
0
jak Massa tak dalej bedzie jezdzic to Alonso sie na pewno postara zeby wylecial z Ferrari
28.10.2011 21:39
0
Mam Pytanko: o ktorej jutro są kwalifikAcje w tv na polsacie i wyścig? bo na jednej stronie jest 9.30 i na innej 10.30 -.- dla mnie to lekka różnica xd z gory dzięki ;d
28.10.2011 22:41
0
21. 10:30
29.10.2011 00:06
0
Massa jes sympatyczny i miły i myślę że wielu z nas chciał by aby chociaż był na podium ale bądźmy realistami. Strategia będzie pod Alonso bo ma szanse na wicemistrzostwo a poza tym trening, kwalifikacja a wyścig to zupełnie 3 rózne sprawy pozdro dla wszystkich...;)
29.10.2011 08:57
0
@ 18. " gdyby tam była ściana to też by tak wszyscy sobie jechali na wprost?" - ale, nie ma sciany. "a jak jest asfalt to jest już przeginanie wszyscy jaką na maksa z myślą a co tam najwyżej pojadę prosto." - to lezy w naturze kierowcy wyscigowego, ze kazdy zakret, wykorzystywany jest do ostatniego cm :-) Kierowcy prowadzili pierwszy raz bolidy na tym torze. Zaden zespol nie mial wczesniej zebranych danych z tego objektu. Kazdy szuka, eksperymentuje nad swoja optymalna linia jazdy. Kierowca permanetnie szuka dobrego Gripu. Bolidy prowadzone sa w kazdym zakrecie na granicy przyczepnosci. A ze warunki byly takie, jakie byly, troche inne niz wczesniej wyliczone w symulatorach, jest i bedzie bardzo ciezko ustawic Setup na Qual. czy wyscig. Z drugiej strony, po tym co widzielismy w piatek (licznych bledach kierowcow), nie mozna stwierdzic, czy zespoly posiadaly w swoich symulatorach dokladne dane tego toru.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się